armando_otchoa 2009.01.25. 09:43

Üdvözlet!

     Az itt leírtakkal az a célom, hogyha valaki *neadjisten* érdeklődne a magyar kisüzemi főzdék iránt, az szabadon vegyen innen információt, s ha kedve van, kerekedjen fel. Rejtett indítékom a magyar sörkultúra fejlesztése. Ezen a téren nem vagyunk túl jól eleresztve, a kis főzdék pedig elsorvadnak. Támogassuk a független sörfőzdéket, a nagyokat az ő jellegtelen söreikkel pedig kerüljük el!

    Alapvető jellegzetességem a sörvadászat, s eme tevékenységem közben kellett rádöbbennem, hogy a létező adatbázisok több ponton hibádzanak...

1.   Az egyik, s legfájobb, hogy rengeteg sörfőzde élőként van feltüntetve, s a helyszínre ellátogatva tapasztalom, hogy a főzde már 1-2 éve nem működik...Így én megpróbálok majd mindíg frissíteni, dehát persze nem lehet mindíg minden héten eljutni az ország másik felébe. De kutatásaim folyamatosak!

2.   Ha tudunk a sörfőzdéről valamit, az maxumum csak egy cím vagy egy telefonszám. Részletesebben a főzdékről és söreikről semmit. Talán érdemes leírni, hogy melyik sör milyen, esetleg hol lehet rábukkanni, ha már vadászatról van szó...Lehet, hogy a sör nem lesz magas minőségű. Vagy éppen ellenkezőleg: sír a torkunk egy helyileg távoli, de jó minőségért. Ám egy magamfajta sörhajcsárt a tapasztalás hajt, másnak nem, csak magamnak hiszek, mégha van is segédlet...

 

Mellesleg említeném meg, ha külföldi kis sörfőzdébe is sikerül eltévednem, arról is fogok ejteni egy két szavacskát...

A bejegyzés trackback címe:

https://sorfozde.blog.hu/api/trackback/id/tr9900851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vargamma 2009.02.12. 16:34:23

ez a blogötlet kiváló. bár én nem vagyok annyira sörös, viszont nagyon is kedvelem a helyi dolgokat, csak azt tudom mondani, hajrá!
és íme egy ötlet, az élő-archívumba: Jakab söröző, Debrecen, Bem tér 1.
Nyitva tartás: 5.30-22, vasárnap 7-22 óra.

további jó munkát!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.02.12. 18:38:18

köszi a közreműködést!
milyen söröket főznek a Jakabék?

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2009.02.22. 13:07:25

Kedves Főzdevadász!
Kiválló a blog ötlete! Pár éve komoly sörgyűjtő lettem én is és számtalanszor futottam bele abba, amit Te is írtál, mármint hogy megérkezvén egy címre, a szomszédok jelzik, hogy már 2 éve bezárt és itt bizony nem fogok jót inni :)
A debreceni Jakab Sörözőben tavaly ősszel én is voltam, egy féle világos sörük volt (egész iható, és borzasztóan olcsó)...

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2009.02.22. 16:58:21

pár tipp, ahova már nem érdemes benézni, mert szintén nem működnek, sajnos:
Bakonyszentkirály - Langer sörház
Jászberény - Ászok Kft.
Marcali - Fehér Bálna Söröző
Pilis - Virágos és Társai Bt.
Seregélyes - Seregélyesi Sörfőzde
Tihany - Kolostor Serfőzde
Tiszafüred - Jager Sörház
Üllő - Franzberger Kft.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.02.22. 17:44:12

@Grinya: A Franzberger sem működik? Én tavaly voltam ott, s akkor sem tudtam bejutni, de működött még, mellette a zöldségesnél tudtam venni a söréből.
Amúgy hogyhogy nem bírálsz a ratebeer.com-on?

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2009.02.22. 20:17:35

a Franzbergernél személyesen nem voltam, ha jól emlékszem valahol egy fórumon olvastam, hogy bezárt, ezért lehúztam a saját még hátralévő listámról, de akkor ezek szerint tévedés, bocs... (már volt haszna a blognak!!!)
a ratebeer szinte mindennapos látogatásom színhelye, de értékelni nagyon lusta vagyok (főleg szövegesen...), párszor vittem fel új söröket (általában gagyi szupermarketsörök) meg irogattam nekik néha hazai adatokkal kapcsolatban ha pontosítani kellett, de még magamnak sem értékelek, úgysem lenne objektív..., meg van egy csomó hely ahol meg lehet nézni mások mit mondtak róla :)

leon41 · http://soralatetek.hupont.hu 2009.06.17. 11:22:56

A Franzberger még nagyon kis kapacitással, de működik. Sem üvegcímkét, sem alátétet nem tudtam még szerezni tőlük. Már háromszor voltam odaát, innen csak 3 km. Néha a szomszéd közértbe átjárnak a sörfőzők, de ezt ki kell fogni.
A bezárt sörfőzdék listájáról lemaradt, a Gyömrői. Az alátétje nagyon ritka, a főnöktől tudom, csak 1000 db készült. Fotója a weboldalamon, soralatetek.hupont.hu
A címkéjük is lassan elfogy (üzenő cetlinek használják) aki felkeresi őket, címkét még kaphat
Üdv Mindenkinek!

Hamilcar 2009.08.18. 23:25:03

Szia!
Gyere el egyszer egy sörcikkgyűjtő találkozóra és hidd el olyan infókkal fogsz gazdagodni, amiről eddig nem is álmodtál...
sorcikk.eu címen tudsz tájékozódni!

Bftzls 2009.09.14. 21:54:32

@Hamilcar: Szia!
Megnéztem a honlapot... A galériában található képek közül szegediként természetesen a SZEGED2008 mappát néztem meg először. Nagyon sajnálom, hogy a szeged6 és a szeged7 képek rossz felirattal, megtévesztően kerültek fel. Ugyanis az a két kép Zsombón (Szeged mellett 16 km) a Fenyves Sörház Kft. sörfőzdéjében készült. A többi kép szegedi, és a Red Devil ír típusú vörös sört előállító Sörker 96 Kft. sörfőzde látogatásán
készült.

Sopronidemon 2009.09.17. 19:32:19

Üdvözlök Mindenkit, aki szereti a jóféle seritalt, legfőképp a házit! Ma jártam Soltvadkerten, jó kis nedűt találtam (igaz, céltudatosan mentem), ami a Kárpi sör névre hallgat. Egyféle söre van a főzdének, pils típusú és nagyon finom. Kár, hogy csak kevés helyen forgalmazzák. Aki arra jár, érdemes felkeresni, kedvesek és segítőkészek, címkét is kaptam. Egészségetekre! Ja, és a '90-es évek kb. közepe óta működnek. Azért nem tudok több infóval szolgálni, mert nagy munkában voltak, de talán legközelebb...

Sopronidemon 2009.09.17. 19:36:28

Ja, és fel kellene venni a működő főzdék listájára!

Sopronidemon 2009.09.17. 19:38:18

Ja, és egy kérdés: Jár erre valaki, aki gyűjti, gyűjtötte a már megszűnt főzdék címkéit vagy egyéb relikviáit? Ha igen, írjon ide, kérem, hogy fel tudjam vele venni a kapcsolatot! Előre is köszönöm!

Hamilcar 2009.09.21. 21:07:12

Bizony jár ide ilyen személy... :-)

Sopronidemon 2009.09.25. 21:51:43

Üdv Hamilcar! Elérhetőség?

Hamilcar 2009.09.26. 12:13:16

hamilcarkukacfreemailponthu

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.09.26. 12:58:45

@Sopronidemon: ok, ok!!! A sörüket ittam már, tényleg rendben lévő pils mókacsomag;)

Sopronidemon 2009.09.29. 15:02:29

@főzdevadász: Soltvadkert, Arany János utca 40.

blur.net 2009.12.21. 17:20:02

A Franzberger sör gyártása 1992 óta folyamatos, és remélhetőleg az is marad. Aki kíváncsi a jelenleg gyártott sörök (pils, barna) minőségére, az jelentkezhet egy sörkóstolásra: franzbergerkft[kukac]gmail.com

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.12.26. 18:01:51

persze jelentkeznék én is, mindenflleképp!!!! amúgy amit a Vásárcsarnokban vett sör télleg egy kissé ecetes volt... És Nagykátán van még Drakula? És lehet, hogy Hamilcart véletlenül kimoderáltam, én barom???
Visszaidézem akkor, mit is írt:
@blur.net:
Engem érdekel. Írok az emilre is, azért írok ide is, hogy jelezzem a többieknek a szándékomat. Hány ember tudna összejönni?

Hamilcar 2009.12.27. 14:23:36

Van rá egy jó 50% esély, hogy most 29-én megyek fel Pestre. Vigyek egy liter Draculát, ha még van?

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.12.27. 16:14:55

@Hamilcar: óóóó, hát az negyon remek lenne!!!! Több liter is kellene, mivel kíváncsi lenne rá Ogreface is, na meg gondolom a komlókutató kartárs, a folyékonykenyeres tonycaviar is, s van nekem is még ismerősöm....szóval szerintem jöhetne több is, mondjuk 3 liter, ha megoldható, s nem vagyok/vagyunk pofátlan(ok).És még infók is kellenének róla...hogy hány alk%-os, milyen ballingfokos,nincs e kisüveges kiszerelés, ilyesmik:)
Kíváncsian várom válaszod!!!!

svejku 2010.01.24. 17:06:45

@Sopronidemon: Nekem is van néhány söralátét a gyűjteményemben, működő, vagy bezárt házi sörfőzdéktől: www.vaskojani-soralatet.hupont.hu

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.01.26. 08:22:29

@svejku: Nagygörbőn hol a búbánatban van ez a főzde? Voltam ott, de nem leltem...Voltam egy kocsmában, ott házisör volt, meg rengeteg(szinte csak) németajkú vendég, de ott egy Sümeg közeli főzdének a sörét csapolták(megjegyzem, ez a főzde is eléggé eldugott, de létező, nekem még nem sikerült fellelnem...). Nehéz amúgy Nagygörbőn is eltévedni, nem egy világváros ;-)

Hamilcar 2010.01.26. 18:03:20

Jó helyen jártál. Az a főzde(!?) Ez a rövid válasz. A hosszabb: gondolom Jánosunk nagygörbői alátétje után mentél. Ez az egyik legvitatottabb házisörös alátét. Állítólag a helyen a kezdetek kezdetén főztek sört, de gyorsan átálltak a sümegire. Az ilyen gyűjtőknek, mint mi, meg maradt a kétely, hová rakjuk a deklit a gyűjteménybe...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.01.26. 18:20:28

@Hamilcar: nem most voltam ott...viszont a Bauernél most voltam, szerintem nagyon eltalálták ezt a Vikinget...qrva jó lett!

Hamilcar 2010.01.31. 17:07:58

Szerintem is! Pénteken két barátommal tartottunk egy görbe estét, ahol a főszereplő 4 liter Viking és egy üveg Unicum volt. Jó hangulat uralkodott...

Sopronidemon 2010.12.01. 14:40:21

Szia, Főzdevadász! Szeretném elkérni az e-mailedet, privátban kérdeznék valamit... Ha lehet. Előre is köszi! Üdv, és sok habos házit!!!

Sopronidemon 2011.09.24. 19:40:00

Szya, Főzdevadász! Tényleg, miért alszik ez a blog? Sörforradalom zajlik Magyarországon, Te pedig mély csöndbe burkolózol. Helyén való dolog ez? Kalandra fel!

Sopronidemon 2011.09.24. 19:51:35

Szeretném jelezni, hogy új serfőzde létesült!!! Látogatásunkra mindenképpen érdemesnek tartom. Itt küldöm az elérhetőségeket:
Csobánkai Kézműves Sörfőzde
Majoros Gábor
2014. Csobánka, Kossuth Lajos utca 28.
06-70/415-45-77
www.csobankaiserfozde.hu/
www.facebook.com/Csobankaiser
csobankaiserfozde@gmail.com

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.09.26. 01:35:10

sajnos idő hiányában nem tudom tolni a blogot...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.09.26. 01:35:57

@Sopronidemon: lsd az előbb;-)
tudok má rég a csobánkai srácról, de vele sem tudok eleget találkozni...
süti beállítások módosítása