Főzde:

Bors

9172 Győrzámoly, Orgona út 17. 

sörök: Bors Világos, Bors Szűretlen Ászok, Bors Barna, Bors szűretlen Barna

   El sem hiszem, de majd fél év után ismét eljutottam egy főzdébe. És a főzde nagyon meg is nyerte tetszésemet. Az Első Kézműves Sörfesztivál (Főzdefeszt)szervezésének okán tudtam meglátogatni a főzdét, ahol az ügyekből kifolyólag hirtelen vennem is kellett egy hordó szűretlen barna sört...

    Kisebb környéken való kóválygásomat követően( az utca annyira új közterület, hogy az én GPS kütyüm nem ismerte azt)a mester az utcán integetve jelezte, hova is kell mennem. A családi házat is a hátán hordozó telek közepe tályán helyezkedik el a sörész szemének érdekes objektum, az elsőre-külsőre kicsinek tűnő főzde épülete. Belépve egy kis sörlerakat fogad, ide járnak azok a szerencsések, akiknek megadatott, hogy ezt a sört helyben tudják fogyasztani, 1 literes palackból. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere, minden sörből akad a hűtőben. De sajnos autóval érkeztem, helyben nem tudom élvezni a remek nedűket. Pár palackkal azért vittem;-)

Tovább haladván érkeztünk el a főzőházhoz, ami egy Osterbrau típusú, 500 literes vonal. Hihetetlen tisztaságot láthatunk mindenhol, úgy a főzőházban, mint a következő helységben rejtőző erjesztőtérben. Az erjesztő teremhűtéses, s két hőzonára osztott, a főzőházhoz méretezett tartályokkal. Ott sorakoznak a világos és barna sörök, a szűretlenek és egy szűrt druck-tank. Ottlétünkkor a világos sör szűrése ment éppen, mindenféle kovaföld és egyéb stabilizáló szemetek hozzáadását mellőzve, csak és kizárólag szűrőlapokon keresztül...

   A mester progresszivitásban is jeleskedik. Próbafőzetet csinált egy felsőerjesztésű élesztővel, csak színléből. Miután kierjesztette, kicsit elbizonytalanodott, mert nem minden helyi embernek tetszett az újfajta malátaital. Hát én bíztatom a mestert a sör továbbfejlesztéséért, nekem igazán bejött. A titkos fejlesztésből kaptam egy kóstolót, s elsőre nem nagyon tudtam behatárolni, milyen típusú sört is iszom. Ám amint kortyolgattam felelőtlen módon tovább(sajnos vezettem, ugyebár), beúszott  lelki szememim elé a típus, s rájöttem: ez egy belga típusú saison sör. Finom volt és gyümölcsös, enyhén citrusos és bizsergető, egy igazán határozott komlóharapással a végén. Én támogatom az új sör születését!!!!

bors sörfőzde

A bejegyzés trackback címe:

https://sorfozde.blog.hu/api/trackback/id/tr532301517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svejku 2010.09.18. 23:12:33

Győri vagyok, így elég hamar felfedeztem magamnak ezt a helyet, és miután megkóstoltam a SERT, ami itt készül, azonnal beleszerettem! A Mester hihetetlen elkötelezettsége, és az a laboratóriumi tisztaság, és rend nekem tökéletes garancia a minőségre. Minden ismerősömnek, és ismeretlennek ajánlom!

TonyCaviar 2010.10.10. 21:11:44

A barna tényleg nagyon jó volt egy napig. Viszont az összes nagyon hamar megromlott! Mi lehet az oka?

Hamilcar 2010.10.11. 14:17:38

Nálam egy hétig simán bírta a világos és a barna is, pedig csak az utolsó két napban voltak hűtőben.

gatsy 2010.10.15. 13:51:13

Én ott lakom az utca másik végén:D

Sörapu 2010.11.03. 21:15:34

250 literes a főzőház, 500 literesek a tankok. Bocs, hogy beleszóltam:)

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.11.03. 22:02:18

500 literes a vonal;-)
persze ez a főzde jellemzője, nem a főzőházé, így lehet, egy kissé félrefogalamztam;-)

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2010.12.11. 21:53:30

győriként én is többször jártam már a Borsnál, még sosem volt baj azzal amit vettem, max 10 napos elfogyasztással és nem hűtős tárolással (csak fogyasztás előtt egy nappal)

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2010.12.11. 21:54:10

ja, majd elfelejtettem, búzából is készült próba már...

Svejku 2010.12.12. 20:46:46

@TonyCaviar: Megromlott??? Üvegben biztosan nem, hordóban mégúgyse, legfeljebb egy fél nap alatt leült az aljára a "szűretlenség", és nem volt türelmetek kivárni a javát.

TonyCaviar 2010.12.16. 12:19:59

@Svejku: Nana! Nem ránézésre mondom, hogy megromlott, hanem megkóstoltam, és azért. Se nem üvegben, se nem hordóban, hanem PET-palackban.

svejku 2010.12.17. 15:23:59

@TonyCaviar: Hogy került a Bors Barna PET-palackba?
süti beállítások módosítása